take a bow

jag har undvikit att gå in här på min blogg på ett tag med risk för förndering. men nu skriver jag ändå för att jag har ett stort behov av att tänka på något annat än en jobbig sak som nyss hänt. hittills i hemsedal så har jag mest haft ångest faktiskt. först träffar jag ett creep som är medlem i Guilderberg (typ som Skulls) som hotade mig till livet om jag inte tog tillvara på ett kors jag hade i örat. helgen efter gör jag en så pinsam sak att jag inte ens kan få ner det i ord. eller en och en.. flera! hela kvällen var misär som jag helst aldrig nämner igen. jag vill helst gräva ner mig långt under jorden och komma upp om sisådär 10 år när jag ska skaffa familj. kände i den stunden att det är bra att man bara lever en gång. nu vet jag inte lika säkert.
vi i ålderdomens dagar.
med grått hår och silikonbröst.
med champagne i handen och en cigg mellan våra rosamålade läppar.
i våra rullstolar som är pimpade med alla möjliga sjuka saker.
med en skylt "bred last".
med en varningtriangel bak.
vi som skrattar högt och som slänger ur sig de bästa citaten.
vi kommer sitta där sida vid sida och beskåda världen och solnedgångar.
vi ska irritera andra.
vi ska övervinna världen.
vi ger dig all styrka vi har för att du ska klara det här.
jag skulle gett dig hela världen om jag kunde. du, min älskade älskade



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0