let's have a toast for the assholes!

Efter en frenetisk skrubb och ett välbehövt toa besök blev jag äntligen människa igen igår. Jag har en del åkommor så som en mun som är svullen och fötter som är såriga (tack till Emma och Kristoffer som agerade sjuksköterskor), men jag är lycklig för jag hade en underbar vecka. Med både nya och bekanta ansikten. Det var suuuuuper kul att dela erfarenheter och upplevelser med dessa människor från Göteborg, Nya Zeeland och Stockholm. Mitt kära varbergsfolk är även dem inräknade i underbara människor, men det var de redan från början. Kul att även de som varit mest bekanta nu kan inräknas som väldigt goda vänner. Träffade även personer som jag inte har träffat på år och dar. Lite pinsamt att jag inte kom ihåg vad en hette som jag har haft en intim upplevelse med. Gissade på allt utom rätt. Kom däremot ihåg hans smeknamn som jag gav honom efter några försök.

Lite förvånande blev jag kind of campets morsa då jag tog de flesta (inklusive mig själv) till sjukstugan och fyllecell. Att jag inte skötte det exemplariskt är väl en annan femma. Blandade nämligen vodka och resorb till en däckad Carro (med avsikt att det var vatten och inte vodka). Detta tvingade jag i henne trots att hon kämpade emot och klagade på att det var starkt. Dagen efter skulle jag tvätta Elins hår med samma flaska (Carro drack inte upp allt som tur var) och då klagade Elin också över starkheten och svidande i ögonen tills hon inser att det är vodka och då fattar vi att det även var det jag gett till Carro.

Carro var absolut campets roligaste figur under hela veckan och bjöd otroligt mycket på sig själv. Vi gjorde matbuffé i hennes hår som jag och Elin skulle få folk att äta av. Den bestod av ostringar, ostskivor och gurkskivor. Fick faktiskt allt bort genom att promota och hitta de människor som såg ut att vara dummast typ, för seriöst, vem fan vill käka skit från ett hår?!

Jag har lärt mig en del nya saker också som att röka rullade cigaretter trots att tippen på tungan typ bränns av och att dricka vodka rent och gilla det. Har även lärt mig mys på en helt ny nivå. Inte det där känslokalla som jag är van vid utan något som jag har svårt att definiera vilket gör mig väldigt upprörd och jag bryter nästan ihop lika mycket som jag gjorde i allt köande på P & L. Har insett att om man åker på festival är ens huvuduppgift att stå i kö. Man är lycklig om den endast är någon minut. Om man ska ha vatten är det nästan värst. Kändes som att jag var något slags savanndjur som slogs för att få en droppe.

Alla hittade väl på något sätt en ny festivalkärlek vare sig det var alkohol, människa, musik eller mat. Alla hittade CC (Camera Creep) som var en snubbe som åkt till P & L själv för att träffa nya människor. Från början såg han ut som en from fåraherde men den uppfattningen ändrades lite efter veckans gång. Undrar lite över hur CCs bilder ser ut. Han tog nämligen bilder all the time i tid och otid samt hade ett leende som en galge (tydligen även under strypsex) och han stirrade. Campet döptes även efter honom. Från början var även Camp Mats på kritan. Dock slog CC ner Mats ganska enkelt efter en stund.

Jag tittade på fler konserter denna vecka än jag gjorde förra gången jag åkte till P & L vilket jag är väldigt glad över. Gick även på en del som jag inte hade räknat in från början och är mycket positivt överraskad. Ratade en del som jag sett förut och såg de som gav mig mest. Missade en del som jag ville se på grund av olika anledningar som jag inte kommer nämna för jag kommer inte ihåg dem.

Några fick den briljanta idén att tejpa fast en bag in box plast påse med vodka i på  Kristoffers rygg. Mycket bra idé faktiskt för under en konsert hade jag och Jossan vodkakrig. Too bad för mig att mina skinnbyxor är super tighta och varma och heta (på alla sätt) så vodkan absorberades endast av mina trosor och tillslut av min hud. Kommer få köra rehab på la puschy också. Man behöll även en god fylla fram till Bob Dylan då alla la sig i en hög och klappade hår. Mysigaste ever! Många som gick förbi var väldigt avundsjuka.

Jag som vaknar relativt tidigt (speciellt i tält) fick även ligga och göra en våtservettsdusch, kolla in mitt ansikte i en förstorande spegel och stirra i tälttaket till ljudet en god väninnas stönanden. De flesta fick en gnutta kärlek faktiskt. Min kärlek blev vodka-redbull som min telefon även blev dränkt i. Dock funkar den någorlunda. Fuckar sig som fan ibland, men jag står ut. Funderar ändå på att byta ut den. (när kommer iphone 5 ut?

Vi har gjort en del roliga hårkreationer och jag gjorde en klippning med en kökssax i fyllan som faktiskt blev förvånande bra. Ny definition på sax över kam.  Om jag eller någon annan skulle titta igenom den med en frisörs kritiska ögon hade jag nog inte ens få godkänt i Frisörkunskap A, men med fulla ögon såg den ut som vilken kort frisyr som helst. Klippte även skägg med en nagelsax och antar att det också blev helt okej och noppade ögonbryn. Förra gången jag gjorde det på fyllan blev dem ju inte någon hit, men nu antar jag att mitt jobb har gett mig lite fyllekunskaper också.

Känns lite lamt att försöka förklara det som har hänt för jag antar att ingen som inte var med tycker att detta är så kul. Jag är hemkommen lite brunare, lite slitnare, lite lyckligare och lite mer kluven. Dock har jag en vecka på mig innan beslut måste fattas som kan komma att ändra min livssituation drastiskt. En vecka på Gotland med mina älskade morföräldrar och Emma kommer göra mig gott. Vi kommer ha djupa konversationer, insupa den Gotländska solen, bada i poolen, cykla runt för att uppleva allt det bästa skaffa Gotlandskärlek (min kommer säkert bli luften som alltid) och jag ska även leva ut min kreativa sida (som vanligt) genom akvarell och oljemålning. DET har jag saknat. Mormors grejer är helt fantastiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0