jag är trött på bitterheten

sitter på bussen till mitt födselland Sverige och under resans gång slåss jag med Spotify. visst är det en otrolig musikkälla osv, men när internet inte funkar som det ska så är det ett helvete. i min frustration köpte jag premium. dock funkar det inte ändå. vanligtvis så behöver jag musik, men när jag inte kan få det behöver jag det ännu mer. toaletten på bussen är sönder så vi gjorde nyss ett stopp för att vi skulle få tömma våra fulla blåsor. jag har druckit massa vatten och köpte även en kaffe så jag slapp somna. dock är jag lika kissnödig nu så då. innan jag kissade med tusen folk utanför dörren som knep med benen. tog extra lång tid för det var extra mycket vatten som skulle ut. nu sitter jag, som innan, med mina kära skinnbyxor uppknäppta i midjan för att min kissfyllda mage ska få plats. något som gör mig lycklig är bus4yous underbara säten. lika lycklig varje gång jag smäller ner mig häck i en av de mjuka sätena. känns nästan som en vattenstol. när man till vardags sover i en 250 kr säng från IKEA så njuter man extra mycket av mjukhet som omfamnar en. anledningen till att jag åker över gränsen även i februari månad är för att jag ska vila upp mig i Italien. ska åka bräda och äta massa god mat. dricka vin ska jag också. somna sådär lullig och småberusad i ett rum med mami och papi. åh vad underbart! en såndär slapparresa. nästa lördag kommer jag hem till sverige igen. då ska jag dricka tequila tills jag spyr i förhoppning om att jag kommer bli mindre sugen på det. till vardags är det nämligen något av det jag saknar mest i sverige. salt, tequila och citron. allt i den följden. då är jag lycklig. när alkoholen berusar mitt sinne och jag känner mig snyggare än vad jag vanligtvis gör. är nämligen om möjligt ännu mer nöjd med mitt utseende så som jag ser ut nu. sådär lagom ruffstuffs med en egen stil. blandat men lite lättklätt. ögonbryn som är sådär snyggt spetsiga. snygg färg på håret och för att inte tala om mig oerhörda personlighet. nu överdriver jag kanske lite, men ärligt talat så har jag verkligen ett spegelproblem. står ju framför en spegel varje dag så det är väl inte direkt konstigt att man ser på sig själv mycket. vissa hade kanske reagerat tvärtom och hittat fel på sig själva, men inte jag. jag ser bara mer och mer positivt och jag älskar det. trygg i sig själv och du kan göra allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0