the weakness in me

just nu ligger jag i min säng och bredvid mig har jag Patrik, min kära roommate. vi har det bra, han och jag. vi läser gamla noveller som jag har skrivit och det känns lite konstigt. en känsla av nakenhet fyller mig när någon annan läser något så eget. det är som att öppna sig själv. lägga sig ner på marken, naken, och blotta sitt innersta. men jag gillar det. att vara i den där sårbara positionen när man inte vet om någon ska tycka att något är bra eller dåligt. när man väntar på att någon ska slå blicken åt sidan och sucka, fnysa eller något annat och sedan säga om det var bra eller inte. nu kommer jag blotta mig, klä av mig alla kläder och raka av mig allt hår för er. här kommer en text som beskriver mig perfekt. den är så klart skriven av mig.

jag klär av mig den sista biten skinn för att stå fullt utlämnad. ni ser nu mitt inre

En dröm för dårar som mig är att kunna se och förstå. Veta och se utan att behöva kisa. Med ärr och livserfarenhet vandrar jag bland livets strålar. Jag kom nyss ut ur en djungel av hat och idioti, men jag vet inte om jag gillar att vara fri. Att få vandra fritt i ett lyckorus, för jag vet att det tar slut. Någon gång ramlar jag tillbaka på samma spår som förut. Ner i en avgrund med eld som bränner mig. Det finns inga bevis för något. Inga svar och ingen balans. Jag drömmer om att vara nöjd. Få leva i nuet och älska det. Jag går framåt på stigen, men vänder mig om för att se om jag är förföljd. Jag är rädd för att någon ska komma och ta mig med ner. Dra mig tillbaka alla de steg som jag kämpat mig upp. Livet är som en skiva som spelar nya låtar, men som tillslut tar stopp. Då får man börja om. Starta på nytt. Jag går fortfarande framåt. Jag är på väg någonstans, men jag vet inte vart. Jag hör allas prat, men jag tar det inte till mig. Är i full gång med att fokusera. Fokusera på att inte trampa snett på stigen som slingrar sig fram. Minsta felsteg och man får gå tillbaka. Börja om. Jag kommer till ett vägskäl och funderar på vilken väg jag ska ta. Den ena är taggig, mörk och full med skrik. Den andra är ljus och härlig. På skyltarna står det beskrivningar om dem. Om man går den mörka och taggiga kommer man till solskenens dal och om man tar den ljusa kommer man till de dystra eldslukarnas berg. Vilken ska man då ta? Den som är svår och hård, men som för med sig något gott? Eller den som ger mig lycka på vägen, men där jag tillslut faller ner i ett svart hål. Ser ingenting. Jag är en flicka som behöver gå på en räls. Behöver beskrivning för att inte falla ner. Bli liggande. Det får förbli en dröm för dårar som mig!


Kommentarer
Postat av: signe

MER! GE MIG MER!

2010-10-15 @ 08:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0