förlåt mamma, men det jag saknar mest är en tequilashot!

nu är snart tiden inne. jag ska äntra sveriges gräns med ett leende på läpparna. krama mina nära och kära och få äta god hemlagad mat. här lever jag typ på tonfisk. nyttigt och bra men blir rätt smaklöst i längden. jag känner mig för tillfället rätt ovetande. vet ingenting om någonting som händer i världen. jag har förjäves försökt läsa norka tidningar men det funkar inte alls. jag har ingen tid över för att lyssna på nyheter på ett vettigt sätt och jag har ingen tv som upplyser mig om allt det tragiska och det positiva som händer runt min oslo bubbla. det är på ett sätt rätt skönt för jag slipper veta all skit som försigår. jag slipper få dåligt samvete för att jorden går under av smält is och krig. jag slipper höra om onödigt dödande och styckande till småbitar. det enda jag vet är vad som händer innanför min rosa bubbla och det är knappt det ens. det händer massa saker just nu, men jag stormtrivs. dock ljuger jag om jag säger att det blev som jag hade tänkt mig. man måste vara 20 för att komma in på de flesta ställena och eftersom att jag fyller 19 på lördag är det rätt kört för min del. jag får alltså snällt sitta hemma istället för att gå ut och bli waisted med alla andra. jag får istället leva i tron om att ett liv efter 20 kanske inte är så illa ändå. ville ju för några månader sen inte alls bli över 18, men nu känner jag att 20 är den perfekta åldern att stå still i något år. få vara galen och crazy utan att någon dömer en om att man är too old liksom.
för övrigt färgade jag håret igår och idag klippte snälla tina mig. rakade bort hårfästet i nacken och klippte en halv mm. nu ser jag fortfarande ut som en lite mer hypad blond brutta. lite mer speciell och lite mer udda än vad de brudarna på omslagen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0