tågtankar

Mitt emot mig satt en medelålders man. Han hade skjorta och såg rätt trevlig ut. Sådär snäll, men han var väldigt irriterad på en skolklass som skrek, pratade och tuggade för högt (själv satt jag med hörlurar för att stänga ute ljudet av jobbiga fjortisbrudar). Han var en sån där snällis som inte hade för lång ögonkontakt, men tittade ändå, han sa inte till den jobbiga skolklassen utan han satt lugnt och tittade ut genom fönstret och smuttade på en Cola. Ibland tog han på sig sina glasögon och försökte läsa, men slutade ganska snabbt och blängde lite över axeln på skolungdomarna. Märkbart irriterad. Jag upptäckte att han kommer från Danmark, för han hade manschettknappar med danska flaggan på. Vad betyder det? Att han älskar sitt land så mycket att han hatar alla svenskar som pratar för högt? (till saken hör att det bara var ungdomar från mellanöstern) Älskar han sitt land too much eller tycker han bara att det är snyggt? Jag ville fråga, men vågade inte. Tråkigt nog är jag i detta fall mycket fördomsfull. Eller är jag bara nyfiken? Är jag nyfiken på varför en medelålders man har danska flaggan som manschettknappar? Brukar folk ha det? Kan det verka stötande och i så fall varför? Hade jag bara mycket tråkigt i min ensamhet? Jag röstar på sista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0