en mot tusen

sjukt! helt sick. imorgon flyttar jag. om 24 timmar sitter jag i bilen på väg till Oslo för att bosätta mig en tid framöver. jag packar och det går rätt okej. får lite ångest bara. blandat med lycka och glädje, men mest nervositet. mina kläder läggs ner i påsar och jag tvingas lämna mina älskade lyktor ett tag. de får följa med när jag och havve skaffar någonstans att bo.
Jag föll som om jag trodde att jag var
Beskyddad av dig - ja, osårbar
Jag visste inte då att ett ja kan bli ett nej
Men halvvägs i luften såg jag - att du hade ändrat dig
För utan tvekan vände du och gick
Du gick utan att möta min blick
Kanske har jag fel, men jag tyckte att du log
Och jag tänkte - om jag dör blir det för detta leende jag dog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0