Losing you

Hemsedal var GRYMT! helt sick resa alltså. fattar inte att allt blir ett sånt fett skämt när vi gör något. allt blir bara värre med åren också! undrar vad som händer om sisådär 5 år?
tänkte berätta lite små händelser som inträffade på våran tripp. om jag skulle avslöja allt skulle det ju inte bli lika smaskit för mig att veta det. då vet ju typ hela världen allt om våran tripp sen. nej, nej.. Hemsedal är en knäpptyst oas som aldrig avslöjar något. det som händer i hemsedal stannar i hemsedal!
nu mina kära vänner så ska jag berätta för er om några saker som hände. jag fick ju en ny hightec bräda i julklapp. tack för den!! dock så är jag ju inte direkt elitåkare, men lite väl mycket självförtroende hade jag nog. i alla fall åkte vi några åk med fjorden i barnbacken och sen skulle jag och elin upp till toppen. satte mig bekvämt tillrätta i sittliften och skulle väl antagligen rätta till vanten på något sätt och vips så ser jag hur den gliiiiiider ur mitt grepp och jag bara "nooooooooooooooooooooo!!!!" och den var nere i skogen under liften. tack som fan! nya vantar från celtek som jag fått av pappa. grymmaste och snyggaste och jag blev deprimerad! nog om det än så länge..
vi kom av sittliften säkert och bra och jag spände på mig min coola stass (kände mig för övrigt jävligt snygg och het!). Vi tänkte ta ett uppvärmningsåk i en blå backe men icke! det blev en fett brant fucking svart backe. min tanke när jag gled ner för backen på mage, när snowboarden inte fick fäste, var "tänk om jag ändå var i Sverige nu och slapp alla hemska långa backar!". men nej, jag var ju i Norge och fick stå ut. tillslut när jag hade glidit sisådär sammanlagt 100 meter så spände jag av mig snowboarden i min ilska och tänkte "nej nu jävlar ska jag GÅ ner för backen!". inte blev det heller så.. jag GLED ner för backen. eller nej jag inte ens gled utan jag flög ner för backen. värsta näradödenupplevelsen. tillslut fick jag stopp på mig själv och gav mig ut i skogen på en vandring. efter ett tag kände jag mig så pinsam att jag var tvungen att ta mig ner ändå och vips så gick det guld! man kanske behöver en skogsvandring för att ta sig fram på nyinköpta brädor?
vi var fulla vid 3 på fredagen och gick upp till afterskin. rätt så jobbigt för mina vänner med pjäxor, så då var jag lycklig över mina snajsiga boots! afterskin var väldigt skoj! träffade några norrmän som vi tyckte verkade trevliga som fick vårat nummer och sen bar det iväg hem till lägenheten för att äta mat och supa mer.

de trevliga norrmännen ringde oss och vi fattade inte riktigt vad de sa, men tillslut fattade vi att de skulle hämta oss i bil så skulle vi festa ihop och wihoo tänkte vi då. det kunde ju bli skoj liksom! bilen kom insladdandes och det kändes väl lite läskigt när jag och emelie satte oss i bilen. dörren stod öppen för fjorden och elin var kloka nog att inte sätta sig i bilen. helt plötsligt gjorde han en helomvändning så dörren stängdes och vi rullade på i sjuk hastighet ner för en backe och sen skulle vi svänga höger. blev inte till höger för bilen fick sladd så vi åkte rätt ut i snön. utan säkerhetsbälten eller något. dog typ! nej rätt lugnt men vi fick sparka upp dörren och kubba därifrån. tänk vad de idioterna kunde ha gjort med stackars mig och emelie. har jag lärt mig något? sätt dig inte i en bil med främmande norskar!

jag min dumme fan tog inte med mig några bättre skor än mina mysiga uggs, så jag halkade runt rätt rejält där mellan festerna. ramlade ett antal gånger! på lördagsmorgonen hade jag sån träningsvärk i magen och armarna så att fjorden bokstavligt talat fick dra mig upp ur sängen. den dagen blev det inte mycket gjort, men vid 3 kickade vi igång igen. man kunde väl kanske tänka sig att denna kvällen skulle bli lugnare, men icke! hände ännu sjukare saker denna kväll, men det håller jag inom hemsedals gränser!

helgens fullaste : Emelie Andersson
helgens klantigaste: Lollo Håkansson
helgens "nyktraste": Elin Nilsson
helgens serrisnackare: Emelie Fjordebring


sitter här i ett rum upplyst av tända ljus och har pluggat i flera timmar. vilket skämt jag är som har glömt av hur man gör när man tränar inför prov. har inte haft ett fucking prov på 3 år!!


Nu kommer nätterna bli långa precis som för så längesen. kommer jag klara det? kommer det bli som det alltid varit annars? en bomb påväg att explodera i oförklariga känslor..




enda bilden jag har från hemsedal än så länge... ni kanske märker hur bra vi hade det i våran lägenhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0