i ett liv där orden aldrig tryter

skvaller, skvaller, kvinnor, män, skvaller, sex, fotboll och politik! jag sitter på ett extrapass i skolan (jag är alltså kvar EFTER skoltid!!!) och skriver om sexolekt. JAG har varit på biblioteket och lånat böcker för typ 3 gången i mitt liv och just nu läser jag om skvaller. rätt intressant att läsa om det faktiskt. finns ju överallt och i alla kretsar. skvaller dör aldrig.. alla gillar att skvallra och alla gillar att höra skvaller även om man inte är den som skapar rykten eller bryr sig om skvallret, för människan är nyfiken! en sexolekt är det som betraktas som typiskt manliga respektive kvinnliga drag, när det gäller det talade språket: vokabulär, samtalsämnen, samtalsämnen etc. Begreppet är dock inte allmänt vedertaget då det syftar på kön (sex) och inte genus.

tror ni att tjejer skvallrar mer än killar? eller skvallrar vi bara på olika sätt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0