en tanke, en känsla, en beröring, ett slut

jag sitter på mitt rum med 48 tända ljus. det känns som om det är ca 30 grader, men det är skönt! mina kära vänner elin och ellen har varit på besök ikväll. de gick precis. vi har ätit ost, kex, vindruvor, drucikt tee och cola. det var jätte mysigt att bara sitta och prata och tjocka i sig mat. min mage står ut just nu. ser ut som om jag är i 8 månaden ungefär. har pratat massa skvaller, skit, händelser och miljö. elin hade läst någon bok om turismens baksida och där stod det hur mycket ett flygplan släppte ut osv. helt sjukt! man skulle ju kunna dra ner på så mycket som kan bidra till att miljön blir bättre. typ som jag som har ljus tända istället för lampor. jag intalar mig själv i alla fall att det är bättre. känns så.

på måndag ska jag köpa tyg till mitt nya klänningsprojekt. hoppas att denna blir bättre än den andra som jag gjorde.

jag satt och tänkte innan på hur många människor som man har träffat, under dessa år man har levt, som bara försvunnit och man aldrig har sett igen. sånna som ändå betytt något litet. eller sånna som man träffat som lämnat något slags spår hos en. det känns konstigt att tänka på vad de gör just nu och tänka på om jag också satte avtryck hos dem. vissa vet man ändå att man sitter kvar i på något sätt, men som t.ex. en kille som jag träffade på en cup när jag var 12, två killar som jag och elin träffade när vi var på segelsemester, personer som man träffade i stugan osv.. alltså det finns så sjukt många.

andree tycker att jag blivit konstig som inte festar längre. han tycker att det är ovanligt att jag sitter hemma en lördagskväll, vilket iofs stämmer, men samtidigt är det ganska skönt. det där säger jag nog bara för att jag egentligen inte har något att göra. finns inga roliga fester längre och vafan, krogen kan jag knappast gå till. dör av att vara hemma så mycket. känner bara för att ta en sup och däcka någonstans, som man gjorde när man var mindre. kanske inte däcka var som helst utan helst i min säng. saknar att vara typ sådär 14-15 när man festade och hade sjukt skoj. seriöst då drack man jätte ofta och när man var 16 också. jag har blivit gammal och torr! lovade mig själv att inte bli det, men se hur jag slutat nu.. kommer typ bli en tragisk morsa med två barn och en krävande idiot till man. det är min värsta mardröm om framtiden. jag är hellre arbetslös och bor i någon ruffig lägenhet med en hund eller något. då kan jag alltid få det bättre. kärlek är bra, men den känns så falsk i barnfamiljer. jag vill kunna göra vad jag vill och inte sitta framför nyheterna tillsammans med min man varje kväll, ha sex max en gång i veckan och jobba 8-18 varje dag. för mig känns det så tråkigt, för man måste tänka på vad man har råd med.. alltså kan vi verkligen åka på semester? barnen måste ju ha vinterjackor! hej tragiskt lliv! jag vill kunna köpa vad jag vill, resa var jag vill. jag vill kunna vara så egoistisk man bara kan, sen vill jag gärna ha någon man kan skämma bort eller ge kärlek, men ja .. inte på det sättet som mammapappatvåbarn sättet. bara för att jag tänker såhär så kommer jag säkert sitta i ett radhus med 20 barn och en man som super. jag dör nu. hejdå!

Kommentarer
Postat av: Sandra!

Hejsan!



Jag har några jättebra tips till dig :) 2 sidor där man får presentkort på kläder och prylar helt GRATIS! Det finns ju onändligt många såna här gratissidor men dom här två är helt klart bäst och lättast att tjäna poäng genom :)







1. GRATISMODE



Denna sida är min absoluta favorit, då det är så otroligt lätt att få ihop mycket poäng. Jag har redan fått ett presentkort på 1000 kr :) Det som är extra bra med denna sida är att du inte behöver ha en stor blogg eller liknande för att få mycket poäng, det går att samla mycket poäng på flera olika gratis sätt! Registrerar du dig via mig får du 50 poäng + att du får över 40 poäng till bara genom att klicka på några länkar. Du får också poäng genom att skriva om sidan på din blogg eller bilddagbok :) Ett annat stort + med denna sida är att dom använder sig av superpresentkortet vilket innebär att det finns en mängd olika affärer att välja ditt presentkort från. Det innebär också att du kan få ända upp till 1000 kr i ett presentkort. ( vilket inte tar lång tid att få ihop :)) Exempel på affärer att använda ditt presentkort i är: SIBA, IKEA, dinsko, H&M, Stadium, Cervera, Åhlens m.m.m.! Kolla in denna sida vettja :)



www.gratismode.se/?c=3766







2. GRATISKLÄDER



Denna sida är underbar. Jag har nu fått 1250 kr i presentkort därifrån :) Man kan välja att få presentkorten från Gina Tricot eller H&M. Missa verkligen inte denna sida!



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=803





LYCKA TILL :)

2009-01-04 @ 01:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0