central st martins school of art in London

jag och Linn har pratat om att gå på Central St Martin i London. först ta ett år ledigt för att jobba, resa och skaffa inspiration och sedan skaffa lägenhet i London och gå på skola. det är verkligen något jag vill så om det skulle vara så att pappa inte vill betala ska jag fan spara varenda ynka krona jag kan få tag på. jag vill bli något och inte vara vara ett vanligt namn. jag vill att folk ska veta vilket mitt namn är och jag vill att folk ska bära det jag har designat och även det som jag har klippt (om jag fortsätter som frisör, vilket jag verkligen vill!). London är en stad som jag gillar och skolan verkar bra, så jag tror att det kommer bli en drömm som blir sann. jag har alltid sagt att jag fan inte ska plugga efter gymnasiet och bla bla, men för typ ett halvår sen så kom jag på att jag nog visst vill  plugga efter gymnasiet, men verkligen inte typ matte och skit.. utan något kreativt. något där man får uttrycka sina känslor och som gör folk känslomässigt berörda. något som folk dras till... det vill jag hålla på med. jag skulle hata ett kontorsjobb. jag vill ut och träffa människor, bete mig bitchigt och styra och ställa. jag vill fan jobba mig upp till toppen på egen hand och sen titta ner på alla som inte trott på mig eller på de som inte blev något. antar att de säkert är lyckliga också och jag antar att jag säkert blir olycklig någon gång, men skit samma. man kan inte vara lycklig alltid. haha! tyck att jag låter egoistisk och dum, men jag ska inte låta något komma ivägen för min karriär. jag vill nå toppen och jag ska fan slåss för att göra det.
jag vill helt enkelt bli något!


Kommentarer
Postat av: lisa G

haha bara för att man blir något behöver man ju inte SE NER på andra kanske :P räcker ju att man är nöjd själv, precis som andra antagligen är nöjda med det dom har valt.

2009-01-09 @ 17:49:26
URL: http://lisang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0