back again

hej allihop!
kände att det var dags att uppdatera min blogg igen. har nämligen hänt en del sen jag skrev sist.
  • jag har hunnit med att vara dum i huvudet och färgat håret rött. kommer få leva i celibat resten av mitt liv, för vilka killar gillar rött hår? vilka killar gillar lugg? den combon är inte härlig, men jag står ut. får glänsa med min personlighet istället.
  • Andree har flyttat till norge och jag saknar honom väldigt mycket. vi är inte tillsammans, men vi är kära på distans.
  • vi bygger ut vårat hus och det är snart klart. då ska jag flytta in i mamma och pappas rum och göra om där. vet att vissa kommer sakna min mysiga atmosfär som jag har nu, men det ska bli bättre. annars flyttar jag tillbaka! ska äntligen få upp alla lyktor då och tänkte sätta upp glaslampan som jag köpte i egypten.
  • min garderob har utökats ytterligare och mot mina principer och mot mitt hjärta funderar jag på att sälja något enstaka, så att jag får plats med allt.
  • jag praktiserar och har hunnit med en hel del. det är väldigt roligt faktiskt! jag har planerat lite framtid faktikst. har tänkt mig att jobba en snutt och sen se världen med egna ögon och inte bara på bild. (som alla andra planerar) men jag har en liten baktanke med mitt resande och det är att se hur andra lever i sina kulturer och se hur de använder utseende och bla bla. kanske kan gynna min karriär som frisör? en liten lista som jag har i mitt huvud som resan ska innehålla:
    hoppa bungyjump, åka forsränning, bestiga ett berg, vandra i öknen, bada i döda havet, leva i djungeln, leva med en stamm i afrika, besöka alla kontinenter, ligga med en neger för att se om ryktet stämmer att de skulle ha större lem (; , köpa rökelser i indien, besöka ett buddisttempel, dyka med tub bland hajar och andra fula fiskar, jobba lite grann så jag har råd med att resa vidare, festa i massa storstäder, vara kulturell och massor av mer saker.
    många av dessa saker gör jag för att övervinna mina fobier (små äckliga kryp, spindlar, fiskar, sjöar)
  • hjärtat har som vanligt blivit lite trasigare, men byggts upp till viss del igen. tror att det behövs ibland för att veta att man lever, även fast att vissa känner att de inte orkar mer och bara vill dö. men då känner man att man lever. död blir man när man ska dö.
  • något mer som är skadat är mitt knä (som är svullo till max), min höft (som går i skalan blå för tillfället), revbenen (känns ganska krossade, men är nog muskler som fått sig en törn), handleden (som blev uppskuren av en vinflaska 2 mm från pulsådern) och väldigt mycker småsår och ont på händerna. anledningen till att min hand är i bandage och knappt går att användas är att jag i fredags gör namn för mig själv och kolliderar med ellen i min fylla och faller handlöst. inte ordagrant handlöst, för jag höll en vinflaska i höger hand. den krossas mot marken och ni kan ju föreställa er själva hur det slutade. till råga på allt var det en vattenpöl som jag ramlade i. tack gud, för att du skapade mig till denna otursförföljda varelse! jag märkte inte att kroppen var ganska söndrig (förutom armen, för blodet rann ganska duktigt, så jag fick bandage och shit på ett hotell) så jag dansade hela natten lång. när jag klev av bussen i varberg kände jag dock att jag inte mådde guld. jag gick hem all alone med dunkande huvud och ont i kroppen. och ja jag tycker lite synd om mig själv!
  • jag har varit i norge två gånger och det har varit väldigt mysigt. en gång själv och en gång med Andrees föräldrar. grejt grejt! Sandefjord är fint, men ingen stad för mig faktiskt. lite för litet och inga skoj affärer. möjligtvis dras jag dit någon helg då och då för att det finns en viss man som för tillfället hoppas på att bli rik.

framtiden ser ut ungefär såhär.
  • onsdag fyller en viss ellen holm år och då ska man gratta henne.
  • torsdag är en ännu viktigare dag. då fyller nämligen jag år och jag hoppas på mycket presenter om inte en liten grej kan köpas hoppas jag i alla fall på ett ynka sms. om ni inte har mitt nummer, så finns det att hitta på sökhjälpen via internet. det är ju så himla lätt nu för tiden. var glada för det! för övrigt heter jag Lovisa Håkansson, för er som inte har uppfattat det.
  • fredag planerar jag lite löst att ta tåget till norge. någon som har lust att följa med? hade tänkt att stanna till tisdag ungefär.
  • onsdag händer en sak som jag inte vet får nämnas. då är det den 29 och då fyller också min lovelie olivia eriksson år. gratta henne då!
  • torsdag ska jag till Johanna, för hon fyller år också.
  • fredag ska jag kanske på tjejferre om det blir av. det ska bli kul!
  • lördag ska jag på big halloween party. lääängtar!
  • söndag ska jag väl förbereda mig på verkligheten. herregud! 4 veckor utan skola och nu ska jag helt plötsligt kastas in i ca 7 veckors helvete. jag kommer vara ett vrak i mellandagarna.

just nu ligger jag i min säng och har lite dåligt samvete, för jag borde plugga och jag borde stryka och jag borde leva nyttigare och jag borde gå ut i solen och jag borde höra av mig till lite folk och jag borde ta tag i mitt liv och jag borde kolla upp min kropp och jag borde fixa lite på mitt rum. men man kan ju inte göra allt, faktiskt!

jag är lite trött på att en viss person tror att man kan behandla någon hur som helst. jag vill verkligen inte mer nu.

When I think about the previous
Relationship we shared
It was awesome but we lost it
It's not possible for me not to care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0