ibland skäms jag..

even if I know it's been over many years from now
and I know you've never been good for me
but it's hard to stop thinking of you
I hate myself for still loving you



idag fixade jag mina naglar. hehehe. fina blev de även om det är franska, vita toppar. det är helt mina egna naglar faktikst :) håller på att spara ut igen till den vanliga längden. hoppas att det går fort, för det känns som om mina händer sitter i varsinn rullstol. annars har jag ridit två gånger idag och det var kul. pigga hästar dock, men super mysigt!

det känns faktikst ganska skönt att jag har börjat komma igång med träningen igen. igår tränade jag dans två gånger och idag red jag två. imorgon, på torsdag och på söndag är inbokade också. möjligt att det tillkommer något på lördag. jag kan villigt erkänna att jag verkligen behöver röra på mig och komma i form again. känner mig lite väl pluffsig och det märks inte minst på kläderna. blir nästan lite ledsen, men samtidigt så varken orkar jag eller vill jag bry mig. det är ganska onödigt eftersom att jag inte direkt är inne i fettmazonen. det behövs nog några kilo extra för att nå dit.

när jag stod och borstade tänderna nyss, så blev jag påminnd av hur många som skäms över varandra och sig själva. jag vet en tjej som jag aldrig har uppfattat att hon skäms över sig själv. hon är helt rak mot sig själv och det beundrar jag grymt. hennes namn är Jennie Gustafsson. hon säger själv att hon har mig som förebild/idol, men jag beundrar henne mycket faktikst. om man hade mixat oss så hade det blivit den perfekta tjejen. jag lovar er! (; nu tillbaka till ämnet: jag blir besviken på människor som skäms över andra. mina föräldrar har alltid sagt till mig att jag får skämmas över mig själv och att de aldrig skulle skämmas över mig eftersom att jag är en egen person och jag gör som jag vill. mina handlingar kan de inte påverka fullt ut (även om de flera gånger hade kunnat vilja det). jag vet att det finns situationer som man tycker är pinsama, men faktum är att att skämmas över någon eller tycka att någon är pinsam är två olika saker. skämmas är grövre, mer hatiskt, än pinsam. nu kom jag av mig av ilska över folk som skäms över andra. tänk vad nertryckt många måste bli. speciellt om det handlar om utseende som man inte kan ändra på sådär på sturt. jag tycker inte om sånt, men någon gång har jag skämts över mig själv. en av de starkaste minnena jag har när jag har skämts över mig själv var när jag tog extasy och gick hem till ellen där fjorden, elin, ellen och cissi var. fjorden och elin åkte och ringde min mamma, som fick komma och hämta mig. jag skäms över vad jag gjorde mot alla, jag skäms över att de fick se mig sån, men allra mest skäms jag över att jag var så som jag var. jag var en total fitta. svag och jävlig. jag skäms över mig själv för att jag har betett mig som skit och gjort bad things mot min mamma och pappa, som jag vet älskar mig mer än vad någon annan gör. ibland skäms jag över hur jag har behandlat och behandlar människor. ibland skäms jag också över hur jag ser ut, men just nu vill jag inte tänka på sånt, för egentligen är jag bra!

sleep well, för nu ska jag titta på one tree hill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0