ny idé

idag har jag tittat på olika modeskolor i USA, London och Italien. ska börja med att designa seriöst nu faktiskt. hade varit grymt kul, så det är det jag ska göra just nu. one tree hill får ligga på hyllan lite nu, för nu blir det nya krafter. lite mer kreativt faktikst. känner att jag borde få utlopp för det också. jag kan verkligen inte skriva något längre, så då känns det bra att kunna få ut det på annat sätt.

idag satt jag på samma bänk som igår, utanför stationen, och väntade på mamma. igår kom det fram en hemlös och började prata med mig om sitt liv och bla bla. att han egentligen "bodde" i helsingborg, men varit och hälsat på kompisar i halmstad och om hur det kunde gå så fel för honom. han var jätte söt och jag ville bara ta med honom hem och tvätta honom och ge honom fina, rena kläder. han var faktikskt sjukt gullig och jag gillar honom. idag när jag sitter på samma ställe, ovan nämnt, så kommer det fram en gubbe och frågar "hur mår du?" och jag blir helt paff och svarar att det är bra. då börjar han prata om hur trött han är på att alla människor alltid säger att det är bra osv. sen att han skiter fullständigt i alla, för alla struntar i honom, att han inte orkar lyssna på folk som klagar och mår dåligt, att han låg 3 månader på psyket på 80-talet, men vaknade en dag och insåg att han tror på gud för att alla träden var gröna och inte grå. helt skumm! funderar allvarligt om jag råkar sitta på någon slags "här-pratar-vi-om-våra-tragiska-liv-och-alla-måste-lyssna" bänk.

jag var också på elevråd idag. kom på att jag aldrig skulle kunna bli politiker. jag blir nämligen för irriterad för att klara av en sån situation.


för att tillägga något, så är det min sista dag som rödhårig imorgon. om ni vill se det en sista gång så möt mig vid tåget halv 5, för klockan 16.45 blir det ny färg. :) you will never know! (förresten inte jag heller) ibland vill jag bara skjuta mig själv.



nu ska jag vandra över till min säng och rita ner mina idéer. möjligtvis skriva några rader i någon bok också. shit vad jag känner mig kreativ nu. tyvärr är klockan 23.20 och jag har blivit seriös sovare. när jag väl ska börja med något så sätts det några käppar i hjulen. ett skott till på det. jag borde snart ha huuuundratals!


pussgodnattsovgottdrömsexigadrömmarommig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0