ett löfte om inget alls

idag är det en känslosam dag för mig. gårdagen var kul, med vissa inslag av tårar och frustration. singstar på högsta volym och ett glas krossat. andree har åkt tillbaka till norge nu och jag vet ingenting alls. bara för allt detta så blir det inget skrivande utan det blir gamla dikter och texter som jag har skrivit istället. hoppas ni förstår mig!

när slutade vinden blåsa i rätt håll?
närhet och beröring står på spel
känslor och tankar leker med dig
tror du på allvar att lyckan finns utanför din dörr?
ett misstag, ett snedsteg förändrar allt
ett val som kan sänka allt
ett val som kan göra dig till levande död
en kyss, ett löfte, men vad betyder det?
du har hört allt förut
allt tjaffs som smälter ihop och fräts bort
löften om en bättre tid lockar
men du flyger med strömmen ändå
du är feg utan någon styrka till att välja
ta ett beslut och lev efter det
ta ett beslut och bli sårad
för det blir du
tiden går men din längtan efter lycka den består
vill gärna hitta kärlek, men vet inte om det går



det finns parfym för din doft
tabletter för dina känslor
bantning för din kropp
alkohol för tillfällig lycka
droger för en stunds vila
smink för att lägga en mask
du köpte allt det där för att slippa vara ensam
du köpte allt det där för att de lyckliga tycks leva i en annan dimension



vi lämnar allt
vi flyger iväg till en annan tid
älskling, se dig inte om
vi svävar högt i våran tro om kärlek
ramla inte, för då ramlar jag



why did I lie
i'm so sorry
i know I hurt you
now I see you with her
it was nothing like I thought it'd be
i'll break down for you
i still love you
forever



lämna mig inte nu
jag behöver dig mer än vad du tror
mitt hjärta tinade snabbare än vad jag trott
jag vill känna dina andetag
jag vill röra din kind
jag vill möta dina läppar
lämna mig inte nu
för jag behöver dig mer än vad jag tror



it's getting late
I think your time has running out
your life wasn't good enough
but who am I to judge you
no man is begging for your hand
the train is leaving
and it's too late to get on
you have everything but love
but darling, love is only a feeling anyway


ditt liv föll ur balans
du skrattade dig vilse någonstans
du trånade efter en ny chans
men visste att den inte fanns
alla ser att du ler
men du hoppas på fler
mjuka smekningar på ditt hår
men det vet du att du inte får
ditt psyke är för litet
ditt hjärta för slitet
alla droger som gör dig hög
gör dig ännu mera trög
du försöker bli som de
men du orkar aldrig le
de gråter leende
de lever döende
vill du på fullaste allvar bli som dem?


it's silence outside it's noise inside follow me to bed and help me sleep



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0