.

punkt
det är det enda man kan säga om denna dagen. har kommit till vissa insikter plus att min vän Cecilia har funnit ett mål med våra bloggar. vi ska nämsligen bli större än Kenza och blondinbella. om ni vill suporta oss så kan ni ju sprida runt att det är två gryyyyymt roliga, tråkiga, konstiga, patetiska, onödiga, humoristiska, bästa (you name it) bloggarna ni har läst.

justlollo.blogg.se & brunettcissi.blogg.se



idag har jag plockat undan på mitt rum (som alltid) och filosoferat. jag har även druckit 4 koppar tee ur min nya 1 liters kopp, som jag fick igår av mamma. klockan 13.00 infann jag mig på Jessicas för en ansiktsbehandling. det var det sjukaste goaste ever. efter det traskade jag mot Cissis tillhåll för att hämta min cykel. precis när jag gick över kyrkogården i stan så kommer inte rätt låt upp på min ippe och det är då mitt huvud börjar snurra. det är ganska kört nu faktikst. jag cyklade in till stan igen och hämtade mina, olivias och fionas skor tills på torsdag. hämtade också alla strumpor vi ska ha. det är nämligen WIC match på torsdag och jag är ju med i cheerleadingen nu så jag kommer dansa där. kom om ni vill se. jag kommer vara bäst ;) jag nämnde nog inte att jag har ridit också, fast det har jag gjort.

nu sitter jag här och grubblar över livet med min 1 liters mugg full med tee. känner att jag är ganska kissnödig plus att datorn är varm mot magen så jag får väl springa snart. tur att det inte är så långt.

jag är så trött på mitt liv för tillfället, så jag tänkte försöka ta tag i det till viss del.

här är min plan:

  • träna minst 3 gånger i veckan utöver cheerleadingen
  • sluta skjuta upp saker
  • börja sy
  • spara pengar till efter skolan
  • hålla ordning på rummet
allt detta, men framför allt skaffa bättre självkänsla och självförtroende.
jag antar att det är en del som tror att jag har grymmaste självförtroendet, men icke. jag intalar bara mig själv att jag är bäst och ibland räcker det, men shit! jag har en fasad precis som alla andra har. jag väljer vilka som kommer innanför och hittills är det inte många. tyvärr, det är ganska svårt att komma ända inpå.
så jag erkänner, mitt självförtroende har inte ökat, bara minskat. jag hatar det,  vissa älskar det. man får lära sig leva med det, precis som med allt annat. vare sig man vill eller inte. jag vill inte, men jag måste. i det valet känns det inte som om man har så väldigt många val.


jag hatar att se dina sårade ögon
att veta att ännu en gång är du besviken
att se i dina ögon hur du lider
ibland vill jag bara försvinna så att du kanske ,
kanske,
hade mått bra
men jag vet att det inte är sant
och att det aldrig skulle funka så.
jag får helt enkelt stå ut med att såra dig varje dag
att se dig gråta
vet du att jag också lider?



godnatt och sov så gott. kom ihåg att detta är mina tankar och känslor, så om ni inte tycker om det så är det fine för mig. :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

jag suportar!

2008-11-12 @ 20:50:00
URL: http://hannathidholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0