smärta

jag ska berätta vad smärta kan vara.
smärta kan vara när någon i ens väldigt nära närhet dricker för mycket. när någon dricker för mycket, ofta, och blir elak. att se denna personen gå igenom något som man själv varit med om, men inte i samma längd av år. man hatar att se denna personen sån. egentligen är den väldigt gullig, snäll, rolig och omtänksam, men när alkohol kommer ini bilden så är det totalt tvärtom! att ta denna diskussionen är hårt och svårt. och det gör så ont! det gör ont ända in i själen!!

ikväll är detta min smärta.


blött rinner nerför din kind
dina ögon ser ingenting
orden blåser bort som en vind
men min mun fortsätter att viska
dina händer är knutna av smärta
det är orden som känns som en piska
jag vill skaka om dig och få dig att förstå
men ditt sinne är svårt att nå
du tror att hela världen är grå
men mormor, jag älskar ju dig så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0